Pályázati fejlesztések

Archívum

Kisszállási Naptár

2020. október
h K s c p s v
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

 

 

A szabad vállalkozási zónák létrehozásának és működésének, valamint a kedvezmények igénybevételének szabályairól szóló 27/2013. (II. 12.) Kormányrendelet Kisszállást szabad vállalkozási zónává jelölte ki. A kedvezményezett járások besorolásáról szóló 290/2014. (XI. 26.) Korm. rendelet szerint a Kiskunhalasi kedvezményezett járás, valamint a kedvezményezett települések besorolásáról és a besorolás feltételrendszeréről szóló 105/2015. (IV. 23.) Kormányrendelet szerint Kisszállás társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból kedvezményezett településnek számít. Ennek adózási és beruházási előnyeit sok vállalkozás kívánja kihasználni a jövőben.

Pályázati kiírás címe TOP-1.1.1-15 Ipari parkok , iparterületek fejlesztése
Projekt címe Iparterület fejlesztése Kisszálláson
Projekt műszaki tartalma Ipari épületek felújítása, bővítése
Projekt teljes költsége 151.059.083,- Ft
Támogatási intenzitás 100 %
Projekt azonosító TOP-1.1.1BK1-2016-00004

Kisszálláson az iparterület a község déli részén helyezkedik el és közvetlen útkapcsolattal rendelkezik a Fő úttal. Az iparterület fejlesztése során 2 új épület építésre és 4 épület került felújításra. A vezetékes vízellátás mellett a csatornahálózat kiépítésére is sor került. A régi villamoshálózatot vissza kellett bontani, új transzformátortól külön-külön ágon történik az épületek betáplálása. Az üzemépületek megközelítésére új betonszerkezetű út épült, amely a Tavasz utcát és a Fő utcát köti össze az iparterülettel.

Az első számú épületet a Kisszállás Önkormányzati Nonprofit Kft. fogja birtokba venni. Az épületben kialakításra került egy iroda és a hozzá tartozó szociális blokkok, valamint a dolgozók részére mosdó, öltöző, 1-1 zuhanyzó és teakonyha. Az épületben beszerelésre került egy új vegyes tüzelésű kazán amely a fűtést és a használati melegvizet szolgáltatja. Az épület 14 cm-es homlokzati hőszigetelést, a lapburkolat alá 8 cm-es, míg a födémre 20 cm vastag hőszigetelés került. A tetőszerkezet is felújításra került, új lécezést, páraáteresztő fóliát és új cserepeket kapott. A felújítás keretében 5 kamrás 3 réteg üvegezésű műanyag nyílászárók kerültek beépítésre.

A második számú épület felújítása úgy történt meg, hogy alkalmas legyen élelmiszer feldolgozásra, csomagolásra. Az üzemépületben több raktár és munkatér került kialakításra, az épület 2 db +-os hűtőt és árukiadót kapott. Az épület 14 cm vastag homlokzati hőszigetelést, alapburkolat alá 8 cm vastag lépésálló, míg a födémre 20 cm vastag szigetelés került. A tetőszerkezet is felújításra került, új lécezést, páraáteresztő fóliát és új cserepeket kapott. Emellett korszerű nyílászárók kerültek beépítésre. Az épület alkalmas bármilyen élelmiszeripari tevékenység végzésére, mint például pékség, cukrászda, húsfeldolgozó, zöldség és gyümölcsfeldolgozásra.

A harmadik és a negyedik számú épület homlokzata és a tetőszerkezete került felújításra. A tetőszerkezet új lécezsést, páraáteresztő fóliát és tetőcserepeket kapott. Mindkét épületben a nyílászárók 5 kamrás 3 rétegű nyílászárókra lettek cserélve, illetve 2 szárnyú lakatos szerkezetű hőszigetelt kétszárnyú kapuk kerültek beépítésre. A negyedik számú épületben fog üzemelni az önkormányzat brikettáló gépsora.

Új építésű az ötödik és hatodik számú épület. Mindkét épület tartószerkezete 15 cm-es vastag térburkolathoz rögzített acél vázszerkezetes zártszelvényekből, a külső burkolat 100 mm vastag szendvicspanelekből készült. Mindkét épület villamos fűtőtestekkel lett ellátva, mivel ezen épületek építése és fűtéskorszerűsítése során is elsődleges szempont volt az, hogy a az épületben történő munkafolyamatokat ne akadályozzák a fűtőtestek. Mindkét épületben új 5 kamrás 3 réteg üvegezésű műanyag nyílászárók kerültek beépítésre.

A fejlesztés célcsoportja a térségben működő, vagy tevékenységét megkezdő vállalkozás lehet, függetlenül a méretétől, azaz lehet mikro-, kis-, középvállalkozás vagy nagyvállalat. A fejlesztéssel nem csak új munkahelyek, hanem a térségben élők jövedelmi szintjének emelkedése is várható. A magasabb jövedelmi szinttől várható, hogy a lakosság növelni fogja megtakarításait, amely felhalmozási tőke újabb befektetéseket generálhat a térségben.

 

A projekt előkészítési feladatokban, a megvalósítás során pedig a projektmenedzselésben a Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat 100 %-os tulajdonában lévő Bács-Kiskun Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft. volt a partnerünk.

A felújítás és bővítés kivitelezési munkálatait a kiskunhalasi Kis & Kis Házmester Kft végezte, a műszaki ellenőri feladatokat HóruszBau Mérnök Iroda Kft. látta el.

e-Ügyintézés

Oldaltérkép